Zákaznická linka: 354 414 200 |  e-mail:  |
Poruchy: 354 597 111, 739 543 471  

Seznam článků

V. Nároky vyplývající z odpovědnosti za vady

1. V případě dodávky vody, u které bylo na základě reklamace její jakosti prokázáno, že nesplňuje hygienické požadavky na pitnou vodu dle vyhlášky č. 252/2004 Sb., a která nebyla orgánem ochrany veřejného zdraví ve smyslu zákona č. 258/2000 Sb. prohlášena za vodu pitnou, má odběratel právo na poskytnutí slevy z vodného, přičemž výše této slevy bude stanovena individuálně s přihlédnutím k závažnosti vady.

2. V případě oprávněné reklamace množství fakturované pitné vody bude postupováno dle § 17 zákona č. 274/2001 Sb., v případě reklamace množství fakturované odpadní vody podle § 19 téhož zákona. Dodavatel neodpovídá za vady, pokud se prokáže, že odběratel porušil ustanovení kanalizačního řádu o kvalitě vypouštěných odpadních vod. V tomto případě hradí náklady spojené s reklamací odběratel.

3. V ostatních případech je dodavatel povinen bez zbytečného odkladu na vlastní náklady oprávněnou reklamaci vyřešit, a to odstraněním závadného stavu.

4. Uplatněním nároku z odpovědnosti za vady zůstává nedotčena odpovědnost dodavatele za škody způsobené provozem popřípadě za škodu způsobenou vadou výrobku dle zákona č. 89/2012 Sb. (NOZ).